WINMAX Racing

Slovníček pojmů k technickým informacím

Initial Bite

WINMAX Racing Tento pojem, ve volném překladu “nástup účinku”, představuje hodnotu, za jak dlouho od sešlápnutí brzdového pedálu se brzdová destička přitlačí na kotouč a vozidlo začne zpomalovat. Rychlejší nástup znamená, že se destička stlačí rychleji a dává řidiči pocit, že efekt brzdění je okamžitý a řidič si je tak jistější. Nevýhodou je, že pokud nemáte perfektní obutí, případně dostatečně ohřáté závodní pneumatiky a/nebo jedete po povrchu s nižší adhezí, kola se vám budou velice snadno při brzdění blokovat.

Effectiveness: neboli efektivita.

Ta nám napovídá mnohem vice o kvalitě brzdových destiček. Efektivita je měřítkem toho, kolik času trvá destičce zpomalit rychlost vozidla. Platí jednoduchá úměra: kratší čas = vyšší efektivita. Je třeba najít správné vyvážení mezi nástupem účinku a efektivitou, protože destička s rychlým nástupem účinku při blokování brzd ztrácí efektivitu, naopak destička s delším nástupem může mít vyšší efektivitu díky lepší možnosti kontroly a dávkování. Toto vyvážení je pro každého závodního jezdce jiné vzhledem ke způsobu brzdění a je proto zásadní pro každého jezdce najít si pro sebe co nejvhodnější směs brzdových destiček.

Brake control: neboli kontrola křivky brzdění.

Čím konstantnější je křivka, tím větší kontrolu nad vozem a samotným zpomalením řidič má. Nejlepší je brzdění stylem, kdy řidič nemusí povolovat a opět přidávat na stlačení pedálu, ale pedál je stlačen konstantně a zpomalení je konstantní i při nárůstu teploty při brzdění.

Disc and Pad life: Životnost destiček a kotoučů.

Stanoví, jak moc agresivní je destička k brzdovému kotouči a tudíž kolik kilometrů dokážou destička i kotouč společně podávat maximální brzdný výkon.

Další technické připomínky

Prach

Brzdové destičky Winmax produkují prach a vydávají v určitých situacích při brzdění doprovodný zvuk (pískání). Prach při otěru je produkován destičkami díky jejich kompozitové konstrukci a zároveň se tímto destičky při vyšší zátěži ochlazují. Slabší či silnější pískání vydávají kovové částečky, které jsou součástí směsi destiček, při jejich kontaktu s brzdovým kotoučem. Pro omezení tohoto vedlejšího zvukového efektu doporučujeme ošetřit před namontováním destičky výrobkem BG 860 Stop squeal.

Disc lines: Stopy na brzdovém kotouči.

Prach se při brzdění usazuje do drážek na kotouči a někdy pak vyvolává drobné rýhy v brdzovém kotouči. Tomuto se nedá předcházet, brzdý účinek však tímto není snížen.

Fingerprint: neboli otisky.

Brzdové kotouče po používání brzdových destiček Winmax nevypadají na první pohled možná tak pěkně, jako u některých konkurentů na trhu (z důvodů popsaných výše), ale právě mezi stopami na kotouči bychom při detailním zkoumání měli vidět velmi jednolitý povrch a otisk destičky. Případné částečné zmodrání kotouče je jen určitou chemickou reakcí bez vlivu na brzdný účinek.

WESKO spol. s r.o., autorizovaný distributor WinmaX, Mistřínská 393, 15521 Praha 5, IČ 25057146, DIČ CZ25057146
tel: 800 080 080, tel: 602 228 768, obchod@winmax-racing.cz

Copyright ©2020 WinmaX, Všechna práva vyhrazena.

Změna nastavení cookies

WINMAX Racing

V ČR zastupujeme také britskou firmu Custom Cages, výrobce certifikovaných ochranných konstrukcí
pro závodní vozy a japonskou společnost Exedy, výrobce špičkových sériových, sportovních i závodních spojek.

Custom Cages Exedy
Nákupní košík 0 Kč